ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 29/5 ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ 9:00 ΣΤΗ ΣΥΓΚΛΗΤΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑ! Να μην περάσει ο νέος αντιδραστικός Οργανισμός του ΕΚΠΑ!

Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ, ετοιμάζεται να ψηφίζει τον νέο Οργανισμό του πανεπιστημίου δηλαδή το πώς διοικείται το ίδρυμα και το πως οργανώνεται η ακαδημαϊκή του λειτουργία. Ο νέος Οργανισμός, κρατά όλες τις αντιλαϊκές πλευρές του παλιού (όπως οι τρείς κύκλοι σπουδών, οι πιστωτικές μονάδες) και ταυτόχρονα ενσωματώνει όλες τις αντιδραστικές αλλαγές που έφερε ο νόμος πλαίσιο στη λειτουργία των ΑΕΙ – ΤΕΙ.

Οι αλλαγές αυτές στόχο έχουν την πλήρη μετατροπή των ΑΕΙ – ΤΕΙ σε επιχειρήσεις και εμάς τους φοιτητές σε πελάτες, την πλήρη προσαρμογή της έρευνας, του περιεχομένου σπουδών και των αποφοίτων, στις ανάγκες των μονοπωλίων για περισσότερα κέρδη.

Τι προβλέπει ο νέος Οργανισμός;

«Οι σπουδές διαρθρώνονται σε τρεις κύκλους. Ο πρώτος κύκλος σπουδών συνίσταται στην παρακολούθηση προγράμματος προπτυχιακών σπουδών, περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν σε πιστωτικές μονάδες που  δεν είναι λιγότερες των 180 και ολοκληρώνεται με την απονομή τίτλου σπουδών. Κάθε ακαδημαϊκό έτος περιλαμβάνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε 60 πιστωτικές μονάδες.»

«Κάθε Σχολή μπορεί να οργανώνει προγράμματα σύντομου κύκλου σπουδών, τα οποία περιλαμβάνουν μαθήματα που αντιστοιχούν κατά μέγιστο σε 120 πιστωτικές μονάδες…»

«Ίδρυση Σχολών Δια Βίου Μάθησης». Τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης θα διαρκούν περίπου από 1 μήνα έως και 1 χρόνο και στην πλειοψηφία τους θα είναι με δίδακτρα. Ήδη ξέρουμε τι ουσιαστικά είναι τα Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης. Είναι προγράμματα που αποτελούν μεγάλη πηγή εσόδων για τα ιδρύματα και μεγάλη πληγή… εξόδων για τους φοιτητές και όσους επιλέγουν να επανακαταρτιστούν. Πρόκειται ουσιαστικά για εμπόριο γνώσης. Πρόκειται είτε για μαθήματα κατάρτισης… της πλάκας είτε για μαθήματα που ενώ θα έπρεπε να διδάσκονται στο δομημένο πρόγραμμα σπουδών, αφαιρούνται και πουλιούνται «με το κομμάτι».

Στο ΕΚΠΑ, με δίδακτρα που κυμαίνονται από 80 – 1600 ευρώ, ο καθένας μέσα σε μερικούς μήνες μπορεί να πάρει πιστοποιητικό για κάποια ειδικότητα.

Θέλουν να διαλύσουν ότι έχει απομείνει από το επιστημονικό αντικείμενο και το επιστημονικά δομημένο πρόγραμμα σπουδών.

Θέλουν να υποβαθμίζουν την επιστημονική γνώση και να τη μετατρέψουν σε κατάρτιση με ημερομηνία λήξης: Αφαιρούν μαθήματα για να τα «πουλάνε» πανάκριβα σε μεταπτυχιακά και σεμινάρια. Μειώνουν το χρόνο φοίτησης. Μετατρέπουν με τις πιστωτικές μονάδες το δομημένο πρόγραμμα σπουδών σε καλάθι του σούπερ μάρκετ για να μαζεύουμε αποσπασματικές δεξιότητες μέχρι να γεμίσει και να μην παίρνουμε ολοκληρωμένη επιστημονική μόρφωση.

Θέλουν να κάνουμε όλοι 2 – 3 χρόνια αποσπασματικές και υποβαθμισμένες σπουδές, γιατί μας θέλουν να περιπλανιόμαστε μεταξύ μακροχρόνιας ανεργίας και δουλειάς με μισθούς πείνας, να ζούμε μια ζωή διαρκούς ανασφάλειας.

Ίδρυση ξεχωριστών Μεταπτυχιακών Σχολών, που θα «αυτονομήσει» σχετικά τη λειτουργία των μεταπτυχιακών προγραμμάτων από το πλαίσιο των Πανεπιστημίων, γενικεύοντας τα δίδακτρα, το ξεπούλημα της έρευνας στα μονοπώλια.

«Μετά το πέρας του ελάχιστου αριθμού των αναγκαίων για την απονομή του τίτλου σπουδών εξαμήνων, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών της σχολής, προσαυξημένο κατά τέσσερα εξάμηνα, ο φοιτητής διαγράφεται από το πρόγραμμα.». Και όσοι δούλευαν και έμειναν πίσω;

Στο υποκεφάλαιο «Συγγράμματα», δεν γίνεται πουθενά αναφορά ότι διανέμονται δωρεάν!

«Όπου από το νόμο προβλέπεται εκπροσώπηση των φοιτητών οποιουδήποτε κύκλου σπουδών σε  όργανα του ιδρύματος, οι εκπρόσωποι των φοιτητών εκλέγονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο και άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία. Η ψηφοφορία μπορεί να διεξάγεται και ηλεκτρονικά…».

Συνεχίζεται η προσπάθεια αντιδραστικής παρέμβασης στο φοιτητικό κίνημα, στα συλλογικά του όργανα, στους συλλόγους. Θέλουν να μετατρέψουν τους συλλόγους σε «αδελφότητες» όπως στις ΗΠΑ και στην ΕΕ που οι φοιτητές δεν θα εκλέγουν τα όργανα πάλης τους αλλά τους εκπροσώπους τους που θα συζητούν στα όργανα διοίκησης με τα στελέχη των επιχειρήσεων για μπίζνες. Τα προβλήματά μας θα τα λύνουμε με το «Συνήγορο του φοιτητή»!!!

Με τους νέους Οργανισμούς, έρχεται και η συγκρότηση των ΝΠΙΔ (Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου). Εταιρειών δηλαδή που στο εξής θα διαχειρίζονται την περιουσία (υποδομές, εξοπλισμό, εγκαταστάσεις) των ΑΕΙ – ΤΕΙ, που θα προχωρήσουν με ταχύτητα το ξεπούλημα εστιών, λεσχών σίτισης, τις ενοικιάσεις συνεδριακών χώρων και αιθουσών, τη στιγμή που εμείς ασφυκτιούμε μέσα σε μικρά, ανθυγιεινά, μη εξοπλισμένα αμφιθέατρα και εργαστήρια.

Ο νέος Οργανισμός του ΕΚΠΑ πρέπει να απορριφθεί!

Καλούμε τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να οργανώσουν την πάλη τους ενάντια στη νέα αυτή αντιλαϊκή εξέλιξη διεκδικώντας:

Επαρκή χρηματοδότηση των ιδρυμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των αναγκών. Όχι στην υποχρηματοδότηση και την ιδιωτική χρηματοδότηση για να «βάζουν χέρι» οι επιχειρηματίες σε υποδομές, περιεχόμενο σπουδών και έρευνα.

Κατάργηση του νόμου πλαίσιο και του σχεδίου «Αθηνά», μπλοκάρισμά τους. Καμιά μορφή ιδιωτικοποίησης. Έξω οι επιχειρήσεις από τις σχολές και την έρευνα.

Ούτε ευρώ για σίτιση – μετακίνηση – βιβλία – αναλώσιμα! Αξιοποίηση της περιουσίας των ΑΕΙ και δημοσίων κτηρίων για δημιουργία εστιών στην ευθύνη του κράτους χωρίς ιδιώτες, νοίκια.

Επιστημονική γνώση και ειδίκευση υψηλού επιπέδου. Όχι στη μετατροπή της επιστημονικής γνώσης σε εφήμερη κατάρτιση και άθροισμα δεξιοτήτων. Δωρεάν μεταπτυχιακά που να οδηγούν αποκλειστικά σε παραγωγή νέας γνώσης.

Σταθερή δουλειά για όλους με αξιοπρεπή μισθό και εξασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα πάνω στο αντικείμενο σπουδών. Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα χωρίς το συνεχές κυνήγι πιστοποιητικών, δεξιοτήτων, μεταπτυχιακών επί πληρωμή κλπ για «μια θέση στον ήλιο».

Μέτρα στήριξης των εργαζόμενων φοιτητών. Πρακτική άσκηση με αξιοπρεπή μισθό και πάνω στο αντικείμενο σπουδών με όλα τα δικαιώματα. Να πληρωθούν τώρα όλοι οι πρακτικάριοι που είναι απλήρωτοι. Για τους απόφοιτους, επίδομα χωρίς καμία προϋπόθεση από την πρώτη μέρα ανεργίας, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και βιβλιάρια ασθενείας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Καμιά απόλυση προσωπικού στα ιδρύματα.

Comments are closed.