Για τις εξελίξεις στα ΤΕΙ και τη δημιουργία πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Το τελευταίο διάστημα έχει ανοίξει η συζήτηση για τη δημιουργία του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το οποίο θα προκύψει από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.

 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και οι διοικήσεις των σχολών μας λένε ότι θα γίνουμε «πανεπιστήμιο», «θα αναβαθμιστούμε», «θα αποκτήσουμε δικαιώματα». Λογικό! Μπορεί να σκεφτεί κάποιος… αφού θα γίνουμε πανεπιστήμιο τα πράγματα μπορεί να είναι καλύτερα! Είναι όμως έτσι;

Ο νόμος που ετοιμάζουν είναι μέρος της εφαρμογής του 4ου μνημονίου στην ανώτατη εκπαίδευση. Που σημαίνει νέες περικοπές, «εξορθολογισμό δαπανών» για να ενισχυθεί όπως λένε η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, πάνω στα τσακισμένα δικαιώματά μας και στις πλάτες των σπουδαστών που ήδη σπουδάζουν.

 

Τα βαφτίσια που θα μας κάνουν δεν θα αντιστρέψουν την πραγματικότητα που ζούμε. Την επόμενη ημέρα θα συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε τα ίδια εμπόδια στις σπουδές, θα έχουμε την ίδια ανασφάλεια για το μέλλον μας.

 

ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ΚΑΙ

ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΣ!

 

Ας σκεφτούμε τι μας λένε και τι ισχύει;

 

Μας λένε «ότι θα γίνουμε πανεπιστήμιο και θα αναβαθμιστούν οι σπουδές μας».

 

Αναβάθμιση σημαίνει να έχουμε καθηγητές, σύγχρονες υποδομές και εξοπλισμό, χρηματοδότηση, μόνιμο και σταθερό προσωπικό.

 

Ας μας απαντήσουν τώρα που θα γίνουμε «πανεπιστήμιο»: θα μιας φτιάξουν εστίες και λέσχες; θα μας εξασφαλίζουν αίθουσες και διδακτικό προσωπικό, θα μειωθούν οι ουρές στα εργαστήρια; με τι καθηγητές θα γίνουν τα μαθήματα από 25-50, με τι βιβλία, με τι αίθουσες; πώς γινόμαστε Πανεπιστήμιο την ίδια στιγμή που θα υπάρχει Νοσηλευτική στο Καποδιστριακό και Νοσηλευτική στο νέο Ίδρυμα που ετοιμάζουν;

 

Κριτήριο των αλλαγών που ετοιμάζουν δεν είναι πως θα μάθουμε πιο ολοκληρωμένα το αντικείμενο που σπουδάζουμε αλλά πώς θα κάνουν μπίζνες, μειώνοντας ότι είναι κόστος και οργανώνοντας ένα παζάρι πτυχίων και μεταπτυχιακών. Κάποια από τα σχέδια που ετοιμάζουν είναι αποκαλυπτικά:

 

  • συμμαζεύουν τμήματα που είναι αναγκαία για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών πχ στο τομέα της πρόληψης και της αποκατάστασης στην Υγεία (φυσικοθεραπεία- εργοθεραπεία) και δημιουργούν άλλα με κριτήριο τι θα πιάσει στην αγορά πχ τμήμα τουρισμού.

  • Συγκολλούν τμήματα που δεν έχουν καμία συνάφεια μεταξύ τους, μόνο και μόνο για να εξοικονομήσουν πόρους και προσωπικό πχ ΣΕΥΠ (οδοντική, αισθητική, ακτινολογία κλπ).

  • Έχουν ανοίξει τιμοκατάλογο με πτυχία διετών σπουδών και μεταπτυχιακά που θα βγάλουν στο παζάρι με τη νέα χρονιά!

  • Δεν παίρνουν κανένα μέτρο για τους σπουδαστές που έχουν τελειώσει, που έχουν πάρει ένα πτυχίο-κουρελόχαρτο, ούτε για αυτούς που σπουδάζουν ήδη.

 

 

.

 

Μας λένε «ότι θα κατοχυρωθούν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, θα γίνουμε σαν τους αποφοίτους των Πανεπιστημίων».

 

 

Αυτό που έχουμε ανάγκη εμείς και οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων είναι να δουλεύουμε στο αντικείμενο που σπουδάζουμε, με εργασιακά δικαιώματα. Το πτυχίο μας να είναι η μόνη προϋπόθεση για δουλειά χωρίς να αναγκαζόμαστε να πληρώνουμε πιστοποιήσεις και μεταπτυχιακά για να έχουμε πρόσβαση στο επάγγελμα που σπουδάζουμε.

 

Η κυβέρνηση διαφημίζει τον εργασιακό μεσαίωνα που μας περιμένει ως «ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας». Την ίδια ώρα μας βάζει να βλέπουμε ανταγωνιστικά τους αποφοίτους των πανεπιστημίων, λες και δεν «βράζουμε όλοι στο ίδιο καζάνι» της εργασιακή περιπλάνησης και των τσακισμένων εργασιακών δικαιωμάτων. Ενώ είναι προκλητικό να μιλά ότι θα λύσει τις κατηγοριοποιήσεις που υπάρχουν την ώρα που:

 

  • Με το νόμο που έφερε το καλοκαίρι κατοχύρωσε ότι σε ένα επάγγελμα ή κλάδο μπορούν να υπάρχουν πολλές κατηγορίες αποφοίτων. Πχ στο χώρο των τεχνολογιών θα υπάρχουν τα πολυτεχνεία που έχουν master, η σχολή μηχανικών του «πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής» με 4ετη φοίτηση και οι διετείς σπουδές. Πολλαπλασιάζει δηλαδή τη σημερινή κατάσταση όπου αξιοποιούνται οι διαφοροποιήσεις στο πτυχίο για να πέσουν τα δικαιώματα όλων των αποφοίτων προς τα κάτω.

  • Μόλις τον προηγούμενο χρόνο η κυβέρνηση πέρασε νόμους όπου σε ορισμένους κλάδους πχ μηχανικούς το πτυχίο απομακρύνει ακόμα περισσότερο τη δυνατότητα πρόσβασης για το επάγγελμα. Για να μπορέσεις να δουλέψεις σε αυτό που σπούδασες θα πρέπει να ακριβοπληρώσεις πιστοποιητικά, να έχεις προϋπηρεσία την ίδια στιγμή που οι ασφαλιστικές εισφορές τρέχουν ενώ εσύ είσαι άνεργος ή με μπλοκάκι…

  • Ενώ ο ίδιος ο υπουργός δηλώνει πως «τα πτυχία τόσο των πανεπιστημίων όσο και των ΤΕΙ δεν δίνουν δικαιώματα αλλά προσόντα»!

 

 

Μας λένε «ότι σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής θα συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της οικονομίας»

 

Η ανάπτυξη για την οποία μιλάνε δεν χωρά το δικαίωμά μας στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή. Η συνεργασία με την περιφέρεια και η παραγωγική ανασυγκρότηση που λένε δεν γίνεται με κριτήριο την κάλυψη των λαϊκών αναγκών, ούτε την εργασιακή εξασφάλιση των αποφοίτων των ΤΕΙ.

Η περιφέρεια Αττικής, υλοποιώντας κατά γράμμα τους νόμους όλων των κυβερνήσεων

  • πρωτοστατεί στην εφαρμογή της εργασιακής ζούγκλας. Κυριαρχούν η απλήρωτη δουλειά, οι απολύσεις, οι εργολαβίες ενώ είναι συχνό φαινόμενο τα εργατικά ατυχήματα και τα ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής.

  • Βρίσκει λεφτά για να μοιράζει επιδοτήσεις σε επιχειρηματίες και ΜΚΟ την ώρα που κόβει κονδύλια από τα σχολεία, από τα μέτρα προστασίας για τις πλημμύρες, τους σεισμούς και τις πυρκαγιές.

  • Και με δική της ευθύνη έχει μετατρέψει σε «γκέτο» εγκληματικότητας και σκουπιδιών ολόκληρες λαϊκές περιοχές.

 

Οι επενδύσεις για να έρθουν, όπως μας λένε και στα αμφιθέατρα, θέλουν κίνητρο και το κίνητρο είμαστε εμείς. Σήμερα μας ετοιμάζουν ώστε να θεωρούμε φυσιολογικό να ακριβοπληρώνουμε τις σπουδές μας και αύριο να δουλεύουμε χωρίς δικαιώματα. Αυτή είναι η συμβολή που θέλουν να έχουμε στην ανάπτυξη της οικονομίας!

 

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ,

ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ.

 

Όλοι μαζί έχουμε τη δύναμη μέσα από τον οργανωμένο αγώνα και τους συλλόγους μας να διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας στη μόρφωση, τις σπουδές, τη δουλειά και τη ζωή!

 

Μπορούμε να συμβιβαστούμε με ένα πανεπιστήμιο που:

  • Θα είμαστε πελάτες και δεν θα μας δίνει τα απαραίτητα εφόδια για να μάθουμε το αντικείμενό μας;

  • οι καθηγητές θα καλύπτουν τρύπες και θα διδάσκουν «ότι κάτσει» ανάλογα με τις ελλείψεις που υπάρχουν κάθε φορά;

  • θα περιμένουμε στις λίστες για να παρακολουθήσουμε ένα εργαστήριο που δεν έχει εξοπλισμό;

  • θα αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε για να τα βγάλουμε πέρα και δεν θα έχουμε ούτε μέτρα στήριξης για την εξεταστική;

 

Αυτό είναι το πανεπιστήμιο που μας ετοιμάζουν! Μην το δεχτείς!!!

 

Διεκδίκησε αυτά που έχουμε πραγματικά ανάγκη! 

Comments are closed.