ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ

«ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗΣ!»

 Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζει την υλοποίηση της στρατηγικής κεφαλαίου-ΕΕ στην ανώτατη εκπαίδευση, στην ίδια ρότα με τις προηγούμενες. Αυτό αποδεικνύουν και οι τελευταίες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας στην σύνοδο των πρυτάνεων, αξιοποιώντας το πόρισμα από το διάλογο για την παιδεία, τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

 

·         Ενισχύει την αυτονομία και τη αυτοδιοίκηση στα ΑΕΙ, που σημαίνει παραπέρα ενίσχυση της επιχειρηματικής λειτουργίας των ιδρυμάτων μας.

·         Περνάει πλήρως τη φοιτητική μέριμνα στην ευθύνη των ιδρυμάτων.

·         Συνεχίζει την υποχρηματοδότηση των σχολών.

·         Ανοίγει  νέους δρόμους για ξεπούλημα της περιουσίας των ιδρυμάτων.

·         Βάζει «τέλος εγγραφής» στα μεταπτυχιακά και μιλάει ανοιχτά για «τζάμπα εργασία» μεταπτυχιακών φοιτητών που δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στα δίδακτρα.

 

Την ίδια ώρα οι σχολές μας είναι σε εκρηκτική κατάσταση, με τεράστιες ελλείψεις καθηγητών, εργαστηριακού και υλικοτεχνικού εξοπλισμού, προσωπικού στην καθαριότητα, με ελλείψεις συγγραμμάτων κτλ. Το αυξανόμενο κόστος σπουδών, μαζί με τη φοροληστεία και το χαράτσωμα των οικογενειών μας, οδηγούν μια μεγάλη μάζα φοιτητών να εργάζονται για να τα βγάλουν πέρα με τις σπουδές τους.

 

ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ! ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ!

 «Αυτόνομα και αυτοδιοίκητα ιδρύματα» σημαίνει να βρίσκουν τα ίδια πόρους χρηματοδότησης. Αυτό θα συμβαίνει βάζοντας ακριβό αντίτιμο για τη σίτιση και στέγαση, επιβάλλοντας δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, κλείνοντας δουλειές με επιχειρηματίες που θα αξιοποιούν τις υποδομές και το προσωπικό των Ιδρυμάτων για να μειώσουν το κόστος παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών. Επιχειρηματίες που θα έχουν λόγο στο περιεχόμενο των σπουδών και στην έρευνα, με κριτήριο τι εξυπηρετεί την κερδοφορία τους κάθε φορά. Αυτοδιοίκηση και αυτονομία, επιχειρηματική λειτουργία ξέρουμε τι σημαίνει και στα νοσοκομεία, όπου έχει προωθηθεί χρόνια τώρα. Σημαίνει τεράστιες ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, ράντζα σε διαδρόμους, ελλείψεις ακόμα και σε γάζες, φάρμακα, εργαζόμενους με ελαστικές σχέσεις εργασίας, απλήρωτες υπερωρίες. Σημαίνει τελικά «ανθοφορία» της ιδιωτικής Υγείας και «δημόσια» Νοσοκομεία με όρους ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας, όπως ήδη συμβαίνει και στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

 Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ λέει ψέματα ότι αύξησε την κρατική χρηματοδότηση στην ανώτατη Εκπαίδευση. Εμφανίζει εικονική αύξηση της χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων κατα 5%, που στηρίζεται σε μεταφορά κονδυλίων που έπαιρναν με άλλο τρόπο (μέσω ΕΛΚΕ) τα Ιδρύματα μέχρι πέρυσι και στο δάνειο 138.000.000 ευρώ με την ΕΤΕ. Θέτει έτσι τα Ιδρύματα σε ακόμα μεγαλύτερη πίεση, καθώς θα πρέπει να πετσοκόβουν ακόμα και τις ελάχιστες παροχές, ώστε να ανταπεξέλθουν στις δόσεις και στους τόκους. Ονομάζει ελάφρυνση τη ρύθμιση των 36 δόσεων για τα χρωστούμενα των ΑΕΙ στη ΔΕΗ, τη στιγμή που τα χρέη ξεπερνούν τους ετήσιους προϋπολογισμούς των Ιδρυμάτων. Την ίδια ώρα δίνει τζάμπα ρεύμα σε βιομήχανους και εφοπλιστές.

 Κυβέρνηση, ΝΔ, τα υπόλοιπα κόμματα που στηρίζουν τις κατευθύνσεις της ΕΕ, μαζί με τις πρυτανικές αρχές προωθούν το Πανεπιστήμιο-επιχείρηση, την ανταποδοτικότητα, τη σύνδεση των Σχολών με την αγορά. Για αυτό συμφωνούν στην προώθηση του Ενιαίου Χάρτη Ανώτατης Εκπαίδευσης και στη συγκρότηση Περιφερειακών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης, με στόχο την καλύτερη σύνδεση των Ιδρυμάτων με τους σχεδιασμούς των βιομηχάνων και τραπεζιτών, και σε επίπεδο Περιφέρειας.

 Σκέψου:

·       Μήπως η στενότερη συνεργασία και η δημιουργία κόμβου νεανικής επιχειρηματικότητας ανάμεσα στο ΤΕΙ Πειραιά και στο Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά μείωσε τα ποσοστά ανεργίας των αποφοίτων από το ΤΕΙ που ξεπερνούν το 20%;

·         Αυτοί οι ΤΕΙτζήδες μήπως βγήκαν στην αγορά εργασίας με καλύτερους όρους, χωρίς μισθούς πείνας, χωρίς ελαστικές εργασιακές σχέσεις ή μήπως δεν περιπλανιούνται ανάμεσα στις ουρές της ανεργίας και της ημιαπασχόλησης;

·         Η στενότερη επαφή του Γεωπονικού με την περιφέρεια Αττικής σε προγράμματα επιχειρηματικότητας σε τι ωφέλησε το λαό της Ανατολικής Αττικής; Μήπως βοήθησε συνολικά το λαό στη κάλυψη των διατροφικών του αναγκών, μήπως βελτίωσε την ποιότητα των μεταλλαγμένων που τρώμε για να πλουτίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου; Μήπως απάντησε στην ύπαρξη υποσιτισμένων παιδιών στα σχολεία…ή μήπως συνέβαλε ώστε να αναπτυχθεί η αγροτική και κτηνοτροφική καλλιέργεια και να μειωθεί η ανεργία στον κλάδο, την ώρα που  χιλιάδες φτωχοί αγρότες ξεκληρίζονται, ώστε να ενισχυθεί η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στην αγροτική παραγωγή.

 

Η «παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας» με σκοπό την κερδοφορία των μονοπωλίων και την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας δεν μπορεί να απαντήσει στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως φοιτητές και αύριο ως εργαζόμενοι. Οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, η φτηνή και ευέλικτη δουλειά, τα μεγάλα ποσοστά ανεργίας των νέων είναι όροι για να μπορέσει να περπατήσει η ανάπτυξη των μονοπωλίων.

 

Για αυτό προσαρμόζουν την ανώτατη εκπαίδευση, Ώστε να διασφαλίζει το επιστημονικό και εργατικό δυναμικό που θα είναι φθηνό, ευέλικτο, «ανοιχτό» στους κανόνες επιχειρηματικότητας, με τσακισμένα εργασιακά δικαιώματα. Που για να κατακτήσει τη γνώση και την επιστήμη θα πρέπει να πληρώνει πανάκριβα μεταπτυχιακά και πιστοποιητικά, περιπλανώμενο ακόμα από χώρα σε χώρα.

 

ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ!

 

Εμείς θέλουμε:

 

Ø  Να βρίσκουμε δουλειά, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, στο αντικείμενο που σπουδάσαμε. Γιατί δεν ανεχόμαστε από τη μία να αναπτύσσονται νέοι τομείς και κλάδοι στην οικονομία όπως τηλεπικοινωνίες, ενέργεια και, από την άλλη, να αυξάνεται η ανεργία, η ευελιξία, η δουλειά με το μπλοκάκι, η τζάμπα δουλειά και οι ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Ø  Να μαθαίνουμε την επιστήμη μας ολοκληρωμένα, άρτια, με βάση την ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας που υπάρχει. Αυτό δε χωρά στα παρωχημένα εργαστήρια και βιβλία που έχουμε, στα προγράμματα σπουδών που κατευθύνονται σε μείωση των βασικών μαθημάτων και στη διαμόρφωσή τους με κριτήριο το βαθμό πιστοποίησης τους, για πτυχία και αποφοίτους πολλών ταχυτήτων. Αυτό δεν μπορεί να γίνει στο βαθμό που δεν εξασφαλίζονται με την ευθύνη του κράτους η σίτιση, η στέγαση, η μετακίνηση των φοιτητών.

Ø  Να συμβάλλουμε με την επιστήμη και την έρευνά μας στην ανάπτυξη της κοινωνίας και του λαού μας. Ώστε να μην θεωρείται δεδομένο ότι το 2017 με ένα σεισμό θα γκρεμίζονται σχολεία, με ένα χιονιά θα πέφτει το ρεύμα και με μια βροχή θα πλημμυρίζουν σπίτια.

 

Για αυτό διεκδικούμε αυτό που είναι πραγματικό σύγχρονο και αναγκαίο σήμερα

 

·         Όλη η γνώση στο πτυχίο. Δεν πληρώνουμε ένα σκασμό λεφτά σε πανάκριβα μεταπτυχιακά και πιστοποιήσεις. Εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας ενιαία μέσα από το πρόγραμμα σπουδών. Απαιτούμε να δουλεύουμε στο αντικείμενο μας, με όλα τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα!  

·         Όχι στη λεγόμενη «αυτονομία των Ιδρυμάτων» που εισάγει manager στη διοίκηση, οδηγεί τα ιδρύματα να λειτουργούν ως μαγαζιά, ανοίγει νέους δρόμους για τα δίδακτρα.

·         Άμεση κατάργηση των διδάκτρων σε όλα τα μεταπτυχιακά. Ούτε σκέψη για τέλος εγγραφής και τζάμπα δουλειάς των μεταπτυχιακών φοιτητών.

·         Κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό, με σύγχρονο εργαστηριακό και λοιπό εξοπλισμό, άμεσα προσβάσιμο στους φοιτητές!

·         Ούτε σκέψη για μείωση των καρτών σίτισης στους φοιτητές! Ούτε ευρώ για σίτιση- στέγαση-μετακίνηση-βιβλία- αναλώσιμα- δίδακτρα!

 

Παλεύουμε για το  πανεπιστήμιο εκείνο που θέτει τη διδασκαλία της γνώσης και την έρευνα προς όφελος του εργαζόμενου στη δουλειά, για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου ολόκληρης της κοινωνίας, που υπηρετεί το δίκιο και τη συνεχή πάλη για την ικανοποίηση των σύγχρονων εργατικών- λαϊκών αναγκών.

Comments are closed.